Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 7 augusti 2016

Hemma bäst!

Borta bra, men hemma bäst!

Underbart att få gå och lägga sig
- och att vakna - i sin egen säng!
Även om klockan hann bli nästan
fem i morse, innan jag la mig...

När tidningsbudet kör förbi när man
borstar tänderna. Då vet man...
...att man kommer att somna gott!

Drygt 400 mil i bil har gått bra.
Trots att vi saknade GPS och Wifi vid
några tillfällen, så var vi aldrig helt vilse...

Resan gick helt enligt plan!

...ända tills i går kväll,
när vi insåg att begreppet
"Zimmerfrei" inte är helt tillförlitligt...

I semestertider finns inga lediga
rum, om man inte bokat i förväg...

Så klockan halv tio, när vi redan
varit på väg i bil, i drygt 9 timmar
(och studerat köteori i varierande
0-170 km/h på autobahn...)
var det bara till att ta en kaffe och
fortsätta köra... Från norra Tyskland
och resterande vägen hem...

Inte jättekul just då...

Men "det blir roligt sen"!
...det var i alla fall inga köer längre!

Och det var väl värt mödan,
när man fick vakna hemma!

Frukosten smakade ljuvligt,
trots att det inte fanns mer än
kaffe och knäckebröd på "buffen".

Sparade ju faktiskt både tid och pengar
(genom att inte handla i bordershopen)
tack vare gårdagens hotellmiss!

Så.
Nu är snart alla kläder (och bilen) tvättade. Och enligt den ursprungliga planen
skulle vi inte varit ens hemma än...

Nu ska jag ha en sista veckas
välbehövlig semester!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar