Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 22 augusti 2016

Måndag hela veckan?

Helgen bjöd på varierande väder.


Höststorm och regn,
följt av sommarvärme och åska!
Man blev inte mindre förvirrad av
att sitta på uteplatsen och äta kalops...


Helt fel!


Men, så blir det, när det växlar från en
årstid till en annan, under samma dag!
När höstmaten man börjat laga på förmiddagen
är klar, så är det sommar ute igen...
(vi lät visserligen grytan koka länge...)


Årstidsväxlingarna och alla fyra* årstider har definitivt sin charm.
Men att vi har alla årstider på en och samma dag, känns inte helt OK...


Men variation är väl bättre än att det är måndag hela veckan!


*den femte årstiden "Göteborgsvintern",
som vi har lokalt här, gillar jag inte lika mycket...



Kolaps?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar