Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 17 augusti 2016

Vågen har talat!

I går "vägde jag in mig" på en våg, som inte bara anger vikt,
utan även "scannar" av muskelmassa, fettprocent, talar om
ens metaboliska ålder och ger en sk "fysisk gradering".

Gjorde en sådan analys för 2 år
sedan och blev då 29 år!


Först blev jag lite besviken,
då vågen visade att jag numera är 31...

Men sen fick jag veta att den som mest
drar ifrån (eller lägger till) 15 år! MAXAT!!?


Min fysiska gradering (på en skala 1-9) var ÄR 8!
(den psykiska graderingen sa den ingenting om)
Här har jag gått och kännt mig lite semester-svullen,
när jag i själva verket bara har samlat på mig lite vätska.


Sonen undrade hur i h-vete jag kunde ha 8,
som knappt klarar 10 armhävningar...
Frågan är befogad...
Men jag har lårmuskler! Stora lårmuskler...
Det är inte särskilt klädsamt, men praktiskt!


Man kan tro vad man vill om resultatet.
Men jag säger bara att en annan, mig närstående
person, fick en helt annan gradering...


Kanske inte helt rättvist.
Men "livet är inte rättvist"...


Vågen har talat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar