Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 11 december 2016

Dött lopp

Vi hittade ingen vinnande vinare i
gårdagens vintest. Men den vita
duken är intakt!

Temat var "kändisviner".
Det blev dött lopp mellan Petter,
Maria Montazami och Tina.

Man hade ju trott att i alla fall Tinas vin
skulle vara "jättegott", men det var inte
något som utmärkte sig och förtjänade medalj. Jo, Ernst. Hans utvalda vin från
Toscana var i särklass sämst! Det ska vi
inte ta ifrån honom. Det fick vi "vaska".

Hans citat som stod på flaskan:
"Om druvorna, solen och jorden vore instrument, är vinet musiken som uppstår"
lät ju lovande. Men den musiken lät inget vidare. Våra tondöva öron uppfattade alls
inga ljuva toner. Det var ingen musik som
kommer att spelas upp mer hos oss.

Det spolar vi ner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar