Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 17 mars 2017

Paradis eller parodi?

Det har varit en intressant inskolningsvecka.
Här kommer en lägesrapport från det nya
“Aktivitetsbaserade kontoret”:





Huvudet upp och fötterna ner,
arslet djupt nersjunken i en färganpassad
soffa eller ”stadigt” på en pilatesboll?
Hur man än sitter har man någon
som "pratar bakom ryggen"...

Ett konferensrum utan väggar mitt i landskapet.
Jo, jag tackar!

Det finns löpband också  - om man vill gå och jobba.
Jag nöjer mig med att gå till jobbet.
Men jag kanske drar på mig Dressmann-
kostymen och ställer mig på bandet någon dag!
 
Borde passa mig som jobbar med ”löpande” produktion…
 
I måndags kändes det lite som första dagen i ny skola…
Vi har fått ett skåp med plats för våra personliga saker.
Skillnaden från skolan är att vi inte vet när
den ena lektionen slutar och nästa börjar…
 
Jag behöver ett pennfack och en skolväska snygg
väska för att hålla reda på mitt flyttbara kontor.
Har ”hotat” kollegor med att börja använda
magväska för alla småsaker man behöver…
 
Men i det stora hela har vi anpassat oss bra.
Lite vilsna i nya lokaler, alla på jakt efter ett ledigt bord.
Det är ”först till kvarn” till de lediga borden som gäller.
Ska man gå iväg på möte,
måste man plocka ihop sitt pick & pack och lämna bordet rent.
Inga långa toalettbesök, då får man stå och jobba sen…
 
Vi undrar bara när receptionisten ska få ta del av detta
kontorskoncept och vara med och leka ”hela havet stormar”.

På måndag när vi kommer, kanske hon inte sitter vid sin disk,
utan har valt att jobba ostört i den tysta zonen…







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar