Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 21 maj 2017

Medaljregn

Handbollscup utomhus i helgen.
Smart val av arrangörerna att lägga
Aranäs open samma helg som Varvet
- som alltid har fint väder!

Det var nog första gången jag var på
den cupen utan att frysa arslet av mig!
Men efter 2 dagar ute i solen ser jag
ut som en babianröv i ansiktet...

Olidligt spännande i dagens A-slutspel.
I semin var stolpen en extra spelare för
Kärra, vilket var välbehövligt då domarna
var på motståndarlagets sida...

Även i finalen fick Kärra flera utvisningar
och straffar mot sig, men lyckades ändå
vända matchen och vinna i sista minuten!!!

Min puls under semin och finalen var
högre än vid målgången på Varvet igår...
Fick närapå uppsöka sjukvårdstält och
hjärtstartare!

Så kul för Kärras "andra" lag att vinna.
"Första" laget vann ju SM-guld förra veckan! Så i kväll blir det guldfest!!!

Men vi måste ju backa tillbaka
till gårdagens medaljregn.

Inför Varvet igår var vi nog några
stycken som hade (ny)premiärnerver...
Jag glömde tom bort att ta
"före" bilden på vår starttrio!!?

Sonen blev nog varken klokare eller
lugnare av mammas alla 1001 tips och
förmaningar om hur loppet skulle tas...

Maken gjorde storslagen comeback på
Varvet efter 17 år - då han sprang senast.
Eftet det kom "något" emellan...

Det som "kom emellan" har nu både
sprungit förbi och ligger många steg före!

Den "lilla" 17 åringen gjorde en alldeles LYSANDE premiär med ett svårslaget (?) personbästa på 1.31.26!!!
Om min egen insats kan vi nöja oss
med att säga att den är "stabil"...

Återkommer med en racerapport
och analys steg för steg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar