Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 22 maj 2017

Varvad!

Vår bästa tid är nu! var 2015...
Årets Göteborgsvarv var inte mitt snabbaste och
jag kan lova att det inte var snyggt (i år heller).


Jag nöjer mig med att visa foton från före och (långt) efter målgång.
Några snygga actionbilder kommer aldrig att publiceras här...


Vädret var idealiskt för oss löpare.
Varmt , skönt och soligt på förmiddagen.
Runt 20 grader vid start.
Men under loppet föll temperaturen drastiskt
(så tyvärr kan man inte skylla sitt resultat på värmen...)
och efter målgång var det iskallt, mulet och 15 grader.
Tur man är rutinerad och snabbt hittade gratiskaffet!


Jag är nöjd med den snitthastighet jag lyckades hålla under loppet.
Men min totaltid bevisar det jag misstänkte när jag sprang.
De hade förlängt banan med flera kilometer!!?
Det måste vara därför det tog flera minuter längre att ta sig runt i år...
Avenyn var mycket längre än sist och lutade brant uppför!


Sista kilometer var oändlig och jag måste säga att jag
var helt nöjd med att "bara" springa en HALVmara...


Men...
Om jag bara kunde fortsätta ett varv till i samma
tempo skulle det ju reslutera i en riktigt BRA tid!


Aha! Just det! Jag är ju en M A R A T O N löpare nu!
De första 21 kilometrarna är bara uppvärmning...






Startklar trio i Volvogruppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar