Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 10 augusti 2017

Arbetsträning


Semestern är slut - "hösten" är här!
Japp, visserligen har det blåst (mycket) och regnat (endel),
hela den så kallade våren och sommaren också.


Men i morse när jag steg upp 05.15 var
det betydligt mörkare än för 4 veckor sedan.


Gick - utan protest - ut och sprang innan jobbet.
Vad gör man inte för att stjäla till sig en extra
ledig timme och hålla jobbångesten på avstånd?


Att ha semester brukar straffa sig... Efteråt,
när man ska hoppa på ekorrhjulet - i farten.
(hjulet snurrar - men hamstern är död...)


Därför "mjukstartar" jag med att jobba kortvecka.
Genialt! Det bästa jag gjort på länge!


Särskilt som nästan ingen annan av mina kollegor är här än.
Inte så att de brukar störa mig - tvärtom...
Men nu finns det bara datorn och kaffemaskinen att prata med.


Så jag har "arbetstränat" i lugn och ro!


Jag klarade (nästan) av att göra "en sak i taget"
efter att jag grovsorterat och rensat inkorgen.
Man märker att vi jobbar "globalt".
Det har ju rasslat in en del mail om man säger så...


När man är ledig/sover sitter det alltid någon och jobbar.
Dygnet runt, alla dagar i veckan...
(och alla får betalt per skickat mail verkar det som ???)


Men efter lunchtid var jag igång och försökte svara allt och alla samtidigt...
(vill också få betalt per mail...)
Skärpning! (pratat mycket med mig själv idag...)


Tills nästa år tycker jag att vi ger hela världen 4 veckors
semester och till alla en mjuk och behaglig uppstart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar