Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 21 oktober 2017

Meditera mera?

Yoga (after)work shop igår!!?

Hann precis direkt efter jobbet, utan att passera GÅ (eller systemet...)

Det blev en tvär inbromsning, från 100 till 0... Schack matt la jag mig ner på yogamattan och drog en filt över mig. Det var tända ljus och rökelse i salen. Kände nästan lite julstämning!?

Funderade på vilka ytterligheter vad gäller träning jag har testat den senaste veckan. Men nu skulle jag ge meditationen en chans... Mer utmanande än att springa 42 km!

Klassen leddes av en fantastisk, färgsprakande kvinna med orange-rosa hår. Kände att vi var lite lika i våra blommiga tights, men på helt olika sätt... Tyckte jag smälte in bra med mitt Buddha armband. (Rosa bandet-Mallorca) Man måste ge nya saker en chans och utmana sig själv (sa någon annan - inte jag)

Vi började med att andas. Välbehövligt för mig som inte djupandats på 3 dagar... 

Yogadelen krävde tack och lov inget huvudstående, utan var ”normala” solhälsningar och sånt jag klarar av. (baksida lår och vader har inte fått den kärlek de förtjänat den senaste tiden...) Tyvärr tog den första timmen slut innan jag kommit igång. Jag är ju van att få hålla på lite längre...

Enligt agendan skulle vi sen ”Tända ett ljus för vår inre gudinna och sända ut kärlek i världen via kärleksfull meditation...” 

Nu kom vi till den verkliga prövningen... Jag tänkte på hur synd det var att jag inte hunnit till systemet... sen tror jag att jag somnade...

Efter meditationen fick vi ställa oss i en ring. Tror det var då kärleken skulle skickas ut... Tyvärr stördes min uppkoppling av att jag var pinknödig. Så jag kunde inte riktigt koncentrera mig på att skicka ut, jag höll mer emot... 

Det sista vi gjorde var att förankra navelsträngen i jorden... Sen skulle vi dansa! ...DÄR gick min gräns, jag dansar aldrig nykter!

Idag blir det ett pass Body Pump, sen SKA jag till systemet...

Löpning är min meditation!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar