Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 11 mars 2018

Mellomys(terier)...

Äntligen kan de stackars artisterna och programledarna släppas ut ut mellobubblan.  Vi andra kunde ju välja hur mycket vi ville se och höra av lördags ”underhållningen” (SM för tondöva?) de senaste 6 veckorna. 

Rekommenderat var att inte koppla på alla sinnen samtidigt. Syn och hörselintryck blev lite för starka att kombinera och gav en dålig eftersmak... Magkänslan var att det borde finnas bättre saker att göra en lördagkväll, än att sitta kvar och lyssna... (VAR fanns Socialstyrelsens rekommendationer när de behövdes?) Artisterna hade problem med både medhörning och att sätta toner och danssteg... Så de var inte heller ”vid alla sinnen”...

Några av låtarna fungerade faktiskt, helst om man bara lyssnade. (jag må vara gammaldags, men tatueringar i pannan går bort...) Men nu har jag lyssnat färdigt och snart har vi glömt alla bidragen... Utom ”fuldans” för den ska vi ju fortsätta att dansa till! (på Sommarfesten i Kalix!!?) Shuffla får stå för ungdomarna, möjligtvis kan jag vid behov ”Dance you off”. (”Dance like a mother” blir det ju per automatik...)

Artisterna lämnar bubblan och jag ångrar att jag inte tog (”andra”) chansen och drack mer bubbel. Det blev ovanligt lite vin till lördagsmyset, vilket kanske påverkar att jag tyckte det var en ovanligt dålig säsong...

Jag ringde och röstade på Radiohjälpens nummer, för helt klart var det många rädda barn i fara... men det var försent. Christer Björkman gick inte att stoppa. 

Men nu flyttar han in i garderoben (för att lyssna och välja bland nya bidrag - snacka om tortyrkammare...) och ses inte förrän han plockat fram de BÄSTA låtarna för 2019!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar