Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 18 mars 2018

Veckans mål!

Kändes som en lång startsträcka innan jag kom i löparkläderna och ut i morse... Efter frukosten var det lite motigt att slita sig från boken och soffan.

Frosten utanför lockade inte heller...

Sen tog det ett tag att få på sig alla lager av ull- och fleecekläder, kompressionsstrumpor, benvärmare, fylla vattenflaskor, hitta hörlurar och få ordning på allt som krävs... Men vad gör det när man ska vara ute i flera timmar? 

Senaste avsnittet av Maratonpodden, följt av min nya spellista ”pepp-run” gjorde att tiden flög iväg, även om inte jag direkt flög fram... Men solen värmde och asfalten låg isfri på cykelbanorna, vad mer kan man begära?

Efter en lång startsträcka och 23 kilometer, (varav de sista 5 i uppförsbacke kändes det som...) var jag äntligen i mål. Veckans alla planerade träningspass inklusive totalt 40 km löpning avklarade! Check!

Att återställa sans och vätskebalans med vatten, eventuellt resorb och framförallt, kaffe, får gärna ta lång tid! 

Formeln som får ekvationen att gå ihop är: Träningstid x 2 = tid för återhämtning



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar